Överlåtelse

Kort information om vad som gäller vid överlåtelser.

Mer information hittar du i föreningens stadgar. För ytterligare information om föreningen se övriga delar av hemsidan, hör efter med mäklaren eller kontakta styrelsen.

Medlemskap

Ansökan om medlemsskap skickas till SBC och behandlas vid nästkommande styrelsemöte. Via mäklare laddas det upp via SBCs mäklarservice alternativt till nedan adress:

Brf Skogsmarken 8
SBCID 1040
c/o SBC
Box 5
851 02 Sundsvall

Juridisk person får vägras inträde i föreningen.

Den som förvärvat en andel i bostadsrätt får vägras medlemskap om inte bostadsrätten efter förvärvet innehas av makar, registrerade partner eller sambor.

Pantsättning

Medlemsregister/lägenhetsregister sköts av SBC. När medlem vill ta lån i ny bank med lägenhet som pant bör därför handlingar för detta hanteras direkt via SBC mäklarservice för snabbast möjliga handläggning.

Överlåtelse- och pantsättningsavgift

Föreningen tar ut en överlåtelseavgift på 2,5 % av gällande prisbasbelopp. Överlåtelseavgiften betalas av köparen.

Vid pantsättning av lägenheten tar föreningen ut en avgift för detta på 1 % av gällande prisbasbelopp.